Organisatie

Welkom bij onze scoutinggroep! Al meer dan 90 jaar zijn wij actief in het bieden van avontuurlijke en leerzame activiteiten voor jong en oud. Onze organisatie bestaat uit een stichting (Stichting Scouting Winterswijk) en een vereniging (Van Starckenrodegroep), elk met een eigen bestuur. De stichting beheert onze gebouwen en gelden, terwijl de vereniging zich richt op de leden en activiteiten. Binnen onze vereniging hebben we verschillende speltakken, zoals de welpen, scouts, explorers en stamleden. Voor leden van 18 jaar en ouder is er groep Vrienden van Scouting Winterswijk (VSW), zonder bovengrens qua leeftijd.

Onze groepsraad, het hoogste orgaan binnen de vereniging, komt vijf keer per jaar samen. Hierin zijn alle bestuursleden, leiding en vrijwilligers vertegenwoordigd. We zijn trots op onze lange geschiedenis en blijven ons inzetten voor een actieve en leuke vereniging waar iedereen elkaar kent en waar plezier en avontuur centraal staan!

Secretariaat

Wij zijn via mail te bereiken voor de meest uiteenlopende zaken: vragen over lidmaatschap, Scouting Winterswijk benaderen voor hulp bij activiteiten, sponsoring en activiteiten worden door ons snel en correct beantwoord door te mailen met het secretariaat op info@scoutingwinterswijk.nl.

Post kunt u sturen naar:
Scouting Winterswijk van Starckenrodegroep
t.a.v. secretariaat
Berberislaan 9
7101 ZR Winterswijk

Adres hoofdgebouw (geen postadres):
Jongensclubhuis
de Huininkmaat 4