De van Starckenrodegroep uit Winterswijk

De van Starckenrodegroep is één van de oudste scoutinggroepen in Nederland en is opgericht in 1933. Door de jaren heen waren er verschillende Scouting verenigingen in Winterswijk die uiteindelijk zijn gefuseerd tot de van Starckenrodegroep. Sinds jaar en dag hebben wij onze clubhuizen in het Huininkmaatbos, midden in de bebouwde kom van Winterswijk maar toch in een groene omgeving. Wij organiseren gezellige en leerzame activiteiten voor onze jeugdleden en hebben samen dingen doen en plezier hebben is beter als winnen hoog in het vaandel staan. Daarnaast vinden wij het belangrijk om een maatschappelijk rol te spelen in de gemeente Winterswijk, je ziet ons dan ook elk jaar bij de dodenherdenking. Onze groep heeft een grote groep bevlogen vrijwilligers die elke week weer klaar staan om onze leden een mooie en leerzame tijd te bezorgen.
Naast onze eigen opkomsten werken we ook samen met andere scoutinggroepen in onze regio. Zo doen onze scouts en explorers elk jaar mee aan de regionale winterhike en gaan de scouts ook naar de RSW (Regionale Scouting Wedstrijden). Onze stamleden houden gezamenlijke opkomsten met andere stamgroepen uit de omgeving.