Scouting Winterswijk viert 90-jarig jubileum

In oktober 1933 is Scouting Winterswijk opgericht en bestaat deze vereniging dit jaar dus 90 jaar. Graag willen we alle oud-leden en belangstellenden uitnodigen voor de receptie tijdens ons jubileum kamp op het Strandbad te Winterswijk op zaterdag 7 oktober van 19:30 uur tot 22:00 uur.

In de loop van de jaren hebben er in Winterswijk verschillende groepen bestaan echter zijn deze groepen enkele decennia geleden samengevoegd tot de Sweder van Starckenrodegroep, welke is afgekort tot de Van Starckenrodegroep. Tegenwoordig komt de groep samen op de Huininkmaat. Hier staan drie clubhuizen van de vereniging en hebben we de beschikking tot een groot speelveld, kampvuurkuil en bos voor onze activiteiten. Scouting is meer dan het doen van activiteiten in het bos of in het park. Door het ondernemen van leuke en spannende activiteiten worden jongens en meiden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. De groep bevat momenteel circa 60 jeugdleden verdeeld over vier speltakken. welpen (7 tot 11 jaar), scouts (12 tot 15 jaar), explorers (15 tot 18 jaar) en stam (18 tot 23 jaar) die elke week bij elkaar komen op vrijdagavond of zaterdagmiddag.

Door de jaren heen is er materiaal en informatie verloren gegaan. Mochten er nog (oud) leden foto’s of andere materialen thuis hebben en deze willen delen dan zouden we deze graag (digitaal) ontvangen.

Aanmelding voor de receptie wordt op prijs gesteld op secretariaat@scoutingwinterswijk.nl.