Geslaagde trainingsdag: snijtechnieken en vuur maken

Afgelopen zaterdag 12 oktober hebben onze leidinggevenden en bestuursleden een leerzame trainingsdag gehad. Tijdens deze dag stonden twee belangrijke scoutingvaardigheden centraal: snijtechnieken en het maken van vuur met natuurlijke tondels.

Onder begeleiding van ervaren instructeurs van de MPSE werd geleerd hoe met een mes veilig en efficiënt een lepel gesneden kan worden uit hout. Daarnaast ontdekten ze hoe ze natuurlijke tondel kunnen verzamelen en gebruiken om met een vuurslag een vuurtje aan te maken. Het was een mooie combinatie van creativiteit, techniek en vooral veel plezier.

De leiding vond het een waardevolle training, waarin ze niet alleen hun eigen vaardigheden hebben verbeterd, maar ook inspiratie hebben opgedaan voor nieuwe activiteiten met de jeugdleden. Kortom, een geslaagde dag met een goede balans tussen leren en gezelligheid!